Grupa Volkswagen prezentuje w Chinach nowy, oparty na sztucznej inteligencji system ADAS do nowej generacji inteligentnych pojazdów elektrycznych

  • Zgodnie ze strategią „In China, for China” („W Chinach, dla Chin”) Grupa Volkswagen konsekwentnie wzmacnia swoje lokalne kompetencje technologiczne. Podczas salonu samochodowego Auto Shanghai 2025 Grupa prezentuje swój pierwszy samodzielnie opracowany system zautomatyzowanej jazdy (ADAS)
  • System, opracowany przez spółkę joint venture CARIAD CARIZON i wytrenowany przez inteligentną platformę danych GAIA opartą na sztucznej inteligencji, oferuje wysoce precyzyjne i w pełni skoncentrowane na bezpieczeństwie funkcje jazdy do poziomu 2++ i wyznacza drogę do rozwoju w kierunku poziomu 3 i wyższych
  • Volkswagen wdroży tę technologię w tym roku i zintegruje ją z nową generacją inteligentnych połączonych pojazdów (ICV
  • Intelligent Connected Vehicles) segmentu kompaktowego od 2026 r., dzięki czemu wysoce zautomatyzowana jazda będzie dostępna dla większej liczby chińskich klientów w podstawowych segmentach
  • Ralf Brandstätter, członek zarządu Grupy Volkswagen w Chinach: „Szybki postęp w rozwoju naszego nowego systemu ADAS podkreśla możliwości techniczne CARIZON i szybkość realizacji naszej strategii ‘W Chinach, dla Chin’. Lokalnie rozwijamy najnowocześniejszą technologię z ‘chińską prędkością’, dostosowaną do potrzeb naszych chińskich klientów, z zachowaniem najwyższych standardów w zakresie wydajności jazdy, bezpieczeństwa i jakości"

Poznań, 25 kwietnia 2025 r. – Grupa Volkswagen systematycznie rozszerza swoje lokalne kompetencje technologiczne w Chinach w ramach ciągłego zaangażowania w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”. Podczas salonu samochodowego Auto Shanghai Volkswagen prezentuje swój pierwszy własny, wysoce zautomatyzowany system jazdy, oparty na sztucznej inteligencji. Opracowany specjalnie z myślą o złożonym środowisku drogowym w Chinach system potrafi się „uczyć” i został zaprojektowany z myślą o wyjątkowo bezpiecznej jeździe. Dzięki wydajnemu układowi SoC (System-on-Chip) o dużej mocy obliczeniowej umożliwia on płynne i szybkie reagowanie na szeroki zakres scenariuszy jazdy. Grupa zaprezentuje model Volkswagena z tą technologią w Chinach przed końcem tego roku. Począwszy od przyszłego roku, będzie ona również zintegrowana z modelami opartymi na specyficznej dla Chin platformie CMP, co oznacza, że będzie dostępna dla poszukujących samochodu kompaktowego w rozsądnej cenie.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.