Kluczowe dane
6,60 mln pojazdów dostarczonych na świecie po 9 miesiącach – wzrost o 1% r/r (2024: 6,52 mln).
Wzrosty w Ameryce Południowej (+15%), Europie Zachodniej (+3%) oraz Europie Środkowej i Wschodniej (+10%) zrekompensowały spodziewane spadki w Chinach (-4%) i Ameryce Północnej (-8%).
717 500 dostarczonych samochodów elektrycznych (BEV) do końca września – wzrost o 42% r/r (2024: 506 600).
Silny wzrost dostaw samochodów elektrycznych w Europie (+78%) i USA (+85%), spadek w Chinach (-43%) zgodnie z planem – przed wprowadzeniem nowych modeli elektrycznych. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku BEV w Europie (udział ok. 27%). Globalny udział BEV po trzech kwartałach wzrósł z 8% do 11%, a w Europie Zachodniej z 12% do 20%.
Liczba nowych zamówień w Europie Zachodniej wzrosła o 17% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy.
Wzrost napędzają przede wszystkim nowe modele wszystkich typów napędu, takie jak: VW ID.7 Tourer, VW Transporter/Multivan, CUPRA Terramar, Škoda Elroq, Audi Q6 e-tron oraz Porsche 911.
Zamówienia na samochody elektryczne wzrosły szczególnie dynamicznie (+64%) i stanowią około 22% wszystkich zamówień w regionie.
299 000 dostarczone hybrydy PHEV na świecie – wzrost o 55% r/r (2024: 193 000).
Rosnący popyt na drugą generację hybryd plug-in (PHEV) o zasięgu elektrycznym do 143 km¹.
Rozwój w głównych regionach
Europa
Dostarczono łącznie 2 907 500 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1%. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 3,2%, a w Europie Środkowej i Wschodniej – 10,2%. Na rynku niemieckim przekazano klientom o 4,6% więcej pojazdów.
Ameryka Północna
708 800 klientów odebrało pojazdy marek Grupy – o 7,8% mniej niż rok wcześniej. Na głównym rynku – USA – spadek wyniósł 9,3%, w trudnym otoczeniu związanym z sytuacją z cłami.
Ameryka Południowa
Region zanotował największy wzrost – o 14,9%, do 481 800 pojazdów. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 6,8%.
Azja i Pacyfik
Spadek o 2,8% do 2 208 000 pojazdów, głównie z powodu intensywnej konkurencji w Chinach. W segmencie BEV dostawy spadły zgodnie z planem, przed premierami nowych modeli. We wszystkich typach napędu łączny spadek o 4% był zgodny z oczekiwaniami.
Najlepiej sprzedające się modele elektryczne (BEV)
Volkswagen ID.4/ID.5 | 128,900 |
Volkswagen ID.3 | 88,800 |
Audi Q4 e-tron (incl. Sportback) | 65,700 |
Audi Q6 e-tron (incl. Sportback) | 63,800 |
Škoda Elroq | 60,400 |
Škoda Enyaq (incl. Coupé) | 58,100 |
Volkswagen ID.7 (incl. Tourer) | 55,500 |
Volkswagen ID. Buzz (incl. Cargo) | 42,900 |
Porsche Macan | 36,300 |
CUPRA Born | 32,900 |
1) Volkswagen Golf 1.5 eHybrid: średnie zużycie energii 15,6–14,6 kWh/100 km + 0,3 l/100 km; zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze 5,3–5,0 l/100 km; emisja CO₂ 7–6 g/km (klasa B); emisja CO₂ przy rozładowanym akumulatorze: klasa D–C.
Dostawy pojazdów Grupy Volkswagen – wszystkie typy napędów
Dostawy do klientów (rynki) | VII-IX 2025 | VII-IX 2024 | Delta | I-IX 2025 | I-IX 2024 | Delta (%) |
Europa Zachodnia | 802,800 | 743,600 | +8.0 | 2,501,300 | 2,424,600 | +3.2 |
Europa Środkowa i Wschodnia | 133,100 | 117,000 | +13.7 | 406,200 | 368,600 | +10.2 |
Ameryka Północna | 246,900 | 273,800 | -9.8 | 708,800 | 769,000 | -7.8 |
Ameryka Południowa | 179,700 | 163,800 | +9.7 | 481,800 | 419,100 | +14.9 |
Chiny | 660,300 | 711,500 | -7.2 | 1,974,000 | 2,056,600 | -4.0 |
Reszta rejonu Azji i Pacyfiku | 76,800 | 70,300 | +9.2 | 233,900 | 214,800 | +8.9 |
Bliski Wschód/Afryka | 99,300 | 96,400 | +3.0 | 298,100 | 271,700 | +9.7 |
Świat | 2,198,800 | 2,176,300 | +1.0 | 6,604,100 | 6,524,400 | +1.2 |
Dostawy do klientów (marki) | VII-IX 2025 | VII-IX 2024 | Delta | I-IX 2025 | I-IX 2024 | Delta (%) |
Brand Group Core | 1,664,200 | 1,613,600 | +3.1 | 4,975,900 | 4,801,600 | +3.6 |
Volkswagen Samochody Osobowe | 1,172,200 | 1,176,400 | -0.4 | 3,492,500 | 3,396,800 | +2.8 |
Škoda | 256,300 | 222,700 | +15.1 | 765,700 | 671,300 | +14.1 |
SEAT/CUPRA | 136,900 | 124,700 | +9.8 | 439,500 | 422,100 | +4.1 |
Volkswagen Samochody Dostawcze | 98,800 | 89,800 | +10.0 | 278,200 | 311,500 | -10.7 |
Brand Group Progressive | 397,100 | 407,400 | -2.5 | 1,191,100 | 1,251,400 | -4.8 |
Audi | 392,200 | 402,600 | -2.6 | 1,175,800 | 1,235,600 | -4.8 |
Bentley | 2,400 | 1,900 | +23.9 | 7,200 | 7,400 | -2.0 |
Lamborghini | 2,500 | 2,900 | -13.8 | 8,100 | 8,400 | -3.2 |
Brand Group Sport Luxury | 66,100 | 70,100 | -5.7 | 212,500 | 226,000 | -6.0 |
Porsche | 66,100 | 70,100 | -5.7 | 212,500 | 226,000 | -6.0 |
Brand Group Trucks / TRATON | 71,500 | 85,300 | -16.2 | 224,600 | 245,400 | -8.5 |
MAN | 24,600 | 19,800 | +24.7 | 71,700 | 68,900 | +4.0 |
Volkswagen Truck & Bus | 11,900 | 12,400 | -4.0 | 36,600 | 35,700 | +2.5 |
Scania | 21,500 | 21,700 | -0.9 | 68,400 | 74,000 | -7.6 |
International | 13,400 | 31,500 | -57.3 | 48,000 | 66,800 | -28.2 |
Grupa Volkswagen (łącznie) | 2,198,800 | 2,176,300 | +1.0 | 6,604,100 | 6,524,400 | +1.2 |
Dostawy pojazdów Grupy Volkswagen – samochody elektryczne (BEV)
Dostawy do klientów (rynki) | VII-IX 2025 | VII-IX 2024 | Delta | I-IX 2025 | I-IX 2024 | Delta (%) |
Europa | 174,700 | 109,200 | +60.0 | 522,600 | 293,300 | +78.2 |
USA | 37,400 | 11,900 | +213.5 | 68,700 | 37,100 | +85.2 |
Chiny | 25,800 | 57,500 | -55.2 | 85,100 | 148,100 | -42.5 |
Reszta świata | 14,100 | 10,700 | +31.7 | 41,100 | 28,100 | +46.6 |
Świat | 252,100 | 189,300 | +33.1 | 717,500 | 506,600 | +41.7 |
Dostawy do klientów (marki) | VII-IX 2025 | VII-IX 2024 | Delta | I-IX 2025 | I-IX 2024 | Delta (%) |
Brand Group Core | 174,500 | 142,300 | +22.6 | 503,100 | 373,200 | +34.8 |
Volkswagen Samochody Osobowe | 95,100 | 102,700 | -7.4 | 287,700 | 271,200 | +6.1 |
Škoda | 45,600 | 21,300 | +113.8 | 118,500 | 50,800 | +133.5 |
SEAT/CUPRA | 19,800 | 12,900 | +53.7 | 57,300 | 31,200 | +84.0 |
Volkswagen Samochody Dostawcze | 14,100 | 5,400 | +162.1 | 39,600 | 20,100 | +97.2 |
Brand Group Progressive | 62,000 | 39,100 | +58.6 | 163,400 | 115,800 | +41.1 |
Audi | 62,000 | 39,100 | +58.6 | 163,400 | 115,800 | +41.1 |
Bentley | - | - | - | - | - | - |
Lamborghini | - | - | - | - | - | - |
Brand Group Sport Luxury | 14,700 | 7,400 | +98.2 | 48,900 | 16,400 | +197.4 |
Porsche | 14,700 | 7,400 | +98.2 | 48,900 | 16,400 | +197.4 |
Brand Group Trucks / TRATON | 80 | 50 | +54.9 | 2,100 | 1,100 | +82.6 |
MAN | 290 | 150 | +95.9 | 1,090 | 380 | +183.6 |
Volkswagen Truck & Bus | 10 | 10 | -42.9 | 60 | 100 | -43.9 |
Scania | 160 | 80 | +98.8 | 380 | 190 | +101.1 |
International | 360 | 290 | +26.3 | 540 | 460 | +17.4 |
Grupa Volkswagen (łącznie) | 252,100 | 189,300 | +33.1 | 717,500 | 506,600 | +41.7 |